November 16, 2015

4. NOVEMBER 2015: JOËL DICKER: «THE DS WRITER» I EN NY REKLAMEKAMPANJE FOR NYE DS 4 OG DS 4 CROSSBACK

4. NOVEMBER 2015: JOËL DICKER: «THE DS WRITER» I EN NY REKLAMEKAMPANJE FOR NYE DS 4 OG DS 4 CROSSBACK

Idet den nye DS 4 og DS 4 Crossback ankommer til DS-forhandlerne, lanserer DS AUTOMOBILES en ny reklamekampanje med det klingende navnet «The DS Writer».

Idet den nye DS 4 og DS 4 Crossback ankommer til DS-forhandlerne, lanserer DS AUTOMOBILES en ny reklamekampanje med det klingende navnet «The DS Writer». Kampanjen er laget i samarbeid med reklamebyrået Publicis La Maison og skal uttrykke DS’ avantgardistiske stil. Merkets nye ambassadør Joël Dicker (kjent for bestselgerromanen «Sannheten om Harry Quebert-saken») spiller hovedrollen som skribent i et svært originalt digitalt prosjekt. Rent konkret består kampanjen av en serie på fem episoder publisert på Internett og en eksklusiv novelle som Joël Dicker har skrevet spesielt for DS, og som kun er tilgjengelig i trykt utgave for dem som prøvekjører den nye DS 4 eller DS 4 Crossback. Du finner mer informasjon om denne spennende digitale opplevelsen på nouvelleDS4.fr.

Et par uker etter debuten på bilmessen i Frankfurt er nye DS 4 og DS 4 Crossback nå å finne hos DS-forhandlerne – og dessuten i den svært originale reklamekampanjen «The DS Writer», som hadde premiere i Frankrike i dag.
For å markere begivenheten på et passende avantgardistisk vis har DS fått hjelp av reklamebyrået Publicis La Maison til å lage en ny og annerledes kampanje: «The DS Writer». Kampanjen, som først og fremst blir å finne i digitale medier, har fått en ny og annerledes form, og publikum kan glede seg til en underholdende, thriller-aktig opplevelse.
DS valgte å bruke forfatteren Joël Dicker, kjent for romansuksessen «Sannheten om Harry Quebert-saken» som ambassadør for nye DS 4 og DS 4 Crossback i kampanjen. Forfatteren innehar sammen med den nye DS 4 hovedrollen i en spennende ny webserie.
Gjennom fem episoder får vi servert historien om Joël Dickers skrivesperre. Han setter seg bak rattet i den nye DS 4 for å få inspirasjon og blir trukket inn i en eventyrlig ferd som starter i Paris og fører ham til Schwarzwald i Tyskland. Serien er en dekryptering av Joël Dickers kreative skriveprosess. Den nye DS 4 spiller en viktig rolle siden Dicker utnytter bilens innovative utstyr til fulle. Blant annet har han god nytte av Apple CarPlayTM-funksjonen, som lar ham notere ned ideer underveis på en helt trygg måte.
Disse ideene ble til en novelle med tittelen «For Insiders Only», skrevet eksklusivt for DS AUTOMOBILES av Joël Dicker. Som en morsom vri er det kun mulig å få tak i den trykte versjonen av novellen hvis du prøvekjører en DS 4 eller DS 4 Crossback (kapitlene publiseres imidlertid ett etter ett på Internett sammen med webserien).
Joël Dicker og DS oppfordrer flere til å søke inspirasjon bak rattet i nye DS 4 eller DS 4 Crossback.