2015: LANSERING AV DS-MERKET

2015: LANSERING AV DS-MERKET

 

DS fikk offisiell status som merke den 1. juni 2014, da de også tilkjennegav sin ambisjon om å gjenerobre franske bilfabrikanters posisjon i bilindustriens toppsegment. DS viderefører verdier som innovasjon og særpreg fra 1955-utgaven av DS. DS-serien er utviklet for kunder som ønsker å vise hvem de er, og består av DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4, DS 5, DS 5LS* og DS 6*. I lanseringsåret 2015 markerer DS 60-årsjubileet til den opprinnelige DS. På bilmessen i Genève blir det premiere på det nye merkets slagord «DS AUTOMOBILES, SPIRIT OF AVANT-GARDE» (DS – i avantgardismens ånd), som er betegnende for DS’ tilnærming. I Genève vil også den nye DS 5 bli vist som første bil med merkets nye identitet, deriblant et nytt frontparti, avansert teknologisk utstyr, eksklusive detaljer og kraftige og effektive motorer.
*Kun i salg på det kinesiske markedet. DS

For å feire 60-årsdagen til den opprinnelige DS-en og markere lanseringen av DS-merket ble DS Week arrangert med brask og bram i Tuileries-parken i Paris. DS Week pågikk fra 19. til 24. mai og tiltrakk seg over 12 000 besøkende til utstillingsgaten inspirert av en av Paris’ store bulevarder. Langs sidene av bulevarden kunne seks DS-butikker by på spennende opplevelser, og i gatebildet gav nye og gamle biler de besøkende et innblikk i DS’ verden og en reise i tid fra 1955, via nåtiden og inn i fremtiden.

«DS Week» kulminerte med en av verdens største treff for DS-samlere:
– Mer enn 700 klassiske DS-er og over 1500 fans fra hele Europa strømmet til den historiske Linas-Montlhéry-banen sør for Paris lørdag 23. mai. Neste dag ble bilene eskortert av konseptbilen Divine DS og den nye DS 5, og sammen med horder av fans kjørte de i kortesje langs Seinen før de samlet seg på Concorde-plassen midt i Paris.
Det var en helt spesiell  – ja, nærmest mytisk – opplevelse!