KUNDEOPPLEVELSEN

KUNDEOPPLEVELSEN

DS’ BUTIKKER

Bli kjent med DS’ verden gjennom våre DS Stores og DS-salonger. Butikkene våre er utformet for å gi kunden en unik opplevelse, og det er lagt stor vekt på kundebehandling. DS ønsket å gi et helhetlig og konsekvent inntrykk utad i hele distribusjonsnettverket og utarbeidet derfor et eget sett med retningslinjer. Arkitektonisk har DS latt seg inspirere av moteverdenen, fransk håndverk og eksklusivitet. Søylene med DS-logoen mot en bakgrunn med DS’ grafiske mønster er det håndfaste beviset på at utsalgsstedet etterlever merkets strenge krav og holder svært høy kvalitet.

Modellene våre blir solgt i DS Stores samt i DS-salongene til partnerne våre i Citroën-nettverket.

En DS Store er et utsalgssted på minst 250 m2, som helt og holdent er viet til DS-merket. Den har følgende kjennetegn:

> sort fasade
> søyle med DS-logo, merkets grafiske mønster i bakgrunnen og rød kant samt teksten «DS STORE»
> egen inngang
> et eget overrekkelsesområde
> parkeringsplasser reservert DS’ kunder

Arkitekturen er luftig med rene linjer, og bygget gir et robust inntrykk. DS Stores er tegnet som et smykkeskrin, eller som en scene, der bilene kan vises frem under best mulig forhold.

 

DS-salong

En DS-salong er en DS-avdeling på minst 125 m2 hos en Citroën-forhandler. Den har følgende kjennetegn:

> søyle med DS-logo, men uten merkets grafiske mønster, og teksten «DS SALON»
> parkeringsplasser reservert DS’ kunder

DS-salongene tilbyr tjenester av høy kvalitet og gir kundene omtrent samme opplevelse som i en DS Store.

 

DS-distributør

DS-distributører eller DS-partnere er forhandlere som både selger DS og Citroën. I butikkene står DS’ og Citroëns modeller på forskjellig sted, men uten fysiske skillevegger eller andre designmessige avgrensninger i rommet. Butikkens fasade har kun Citroëns navn og logo.