April 22, 2015

DS PÅ DEN 16. UTGAVEN AV BILMESSEN I SHANGHAI

DS PÅ DEN 16. UTGAVEN AV BILMESSEN I SHANGHAI

Bilmessen Auto Shanghai 2015 åpner dørene for publikum den 21. april. Messen er spesielt viktig for DS fordi Kina spiller en nøkkelrolle i den globale utviklingsstrategien til det nye og eksklusive bilmerket inspirert av det ypperste innenfor fransk luksus. Tre år etter at merket ble lansert i Kina, jobber DS aktivt for å utvikle det videre. De ønsker å utnytte den fremdriften lanseringen av 3 nye biler på 12 måneder i et nettverk av 82 forhandlere har gitt, og lanserer derfor den nye DS 5 i Kina samtidig med Europa. Lanseringen av en ny spesialutgave av den nye DS 5 kalt DS 5 Golden Mat er nok en illustrasjon på merkets høye ambisjonsnivå.

Et merke med globale ambisjoner

DS prioriterer det kinesiske markedet høyt. Dette går tydelig frem av standen deres, der de for første gang i Kina presenterer logoen «DS Automobiles», slagordet «Spirit of avant-garde» og den nyeste modellen, den nye DS 5.  Flaggskipmodellen, som blir lansert samtidig i Kina og Europa, er et perfekt utrykk for DS’ identitet.

«Lanseringen av den nye DS 5 samtidig i Europa og Kina er et stort skritt fremover i implementeringen av strategien for internasjonal ekspansjon og produktutvikling. På lengre sikt er målet å ha en internasjonal serie bestående av seks biler», sa DS-sjef Yves Bonnefort.

 

Luksusmerke

Hele ti DS-modeller, inkludert den nye DS 5, vil bli å se på den 986 m2 store standen i Premium-hall 7.1. Med et utvalg som spenner fra DS 23, som representerer merkets historie, til showbilen DS 5 MoonDust, DS 5 LS, DS 6 SUV og den nye DS 5 Golden Mat, får de besøkende dykke ned i et eksklusivt univers bestående av forseggjorte detaljer, lekker design og avansert teknologi.

 

DS I KINA:

– tre modeller lansert på ett år (DS 5, DS 5 LS og DS 6)

– fabrikk i Shenzhen

– 82 DS-forhandlere fordelt på 60 byer

– 26 000 biler solgt i 2014 – Kina stod for 22 prosent av merkets globale salg